Noutati, stiri, comunicate

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat duminica, la Realitatea TV

24 nov. 2013
Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat duminica, la Realitatea TV, ca prima linie de mare viteza pe care ministerul sau o are in vedere pentru dezvoltarea CFR Calatori este Bucuresti-Constanta, care, potrivit ministrului, "se va uni cu tronsonul de la granita cu Ungaria spre Constanta". Intrebata daca Romania va avea linii potrivite pentru trenuri de mare viteva (TGV), ministrul a raspuns: "Sigura ca da. Prima linie de mare viteza pe care o avem in program este cea spre Constanta - Bucuresti - Constanta - care sigur ca se va uni cu tronsonul de la granita cu Ungaria spre Constanta." Ministrul a precizat, la observatia ca in cazul asta nu va mai dura 6 ore un drum cu trenul de la Bucuresti la Constanta, ca in realitatea nu se fac 6 ore ci, dupa reabilitatea liniei de cale ferata pe tronsonul in discutie, distanta este parcursa in 2 ore jumatate. Manescu, despre privatizarea CFR Marfa, despre capusarea de la companiile de stat si despre managementul privat In ceea ce priveste privatizarea esuata de la CFR Marfa, Ramona Manescu a aratat ca Guvernul a agreat o noua procedura de privatizare care " trebuie sa fie una de succes, ca atare trebuie sa facem lucrurile temeinic, sa ne uitam unde am gresit, sa nu mai gresim, sa fie o procedura transparenta, sa fie o procedura prin care trebuie sa avem suficient de mult timp sa realizam portofoliul, mapa de prezentare a companiei." Ministrul a aratat ca, in prima etapa, este obligatorie viabilizarea economica a CFR Marfa pentru ca "este putin probabil ca, privatizand o companie pe pierdere sau privatizand o companie a carei valoare scade, statul sa castige ceva". "Eu personal as prefera intai sa viabilam aceasta companie, sa nu mai aiba pierderi, sa inceapa sa mearga pe profit, sa isi recapete pozitia pe care a avut-o pe piata si abia dupa aceea vedem care este cea mai buna metoda de privatizare, ce ne ajuta cel mai mult si din ce castigam mai bine", a declarat Ramona Manescu. Intrebata despre capusarea de la companiile de stat, ministrul si-a manifestat speranta ca acest fenomen poate fi oprit, o actiune ce necesita cooperare din partea managementului privat al companiilor. "Imi doresc ca managerii privati sa se concentreze cu precadere, si le-am cerut asta foarte clar, sa se concentreze pe eficientizarea companiilor, sa gasesca solutii concrete prin care aceste companii pot redeveni performante, competitive din punct de vedere economic. Sa nu mai vina cu solutii de disponibilizari, de vanzari de vagoane, de vanzari la fier vechi", a declarat ministrul Transporturilor. Ministrul Manescu a subliniat ca nu este de acord cu propunerea de disponibiliza oameni de la CFR Marfa - companie care ar urma sa renunte la 2.500 de angajati in 2014 - aratand ca, "in momentul acesta, un management privat performant, si nu vobesc numai de CFR Marfa, ci de toate companiile, ar trebui in primul rand sa se concentreze pe a creea pentru compania respectiva o balanta intre cheltuieli si venituri si asta sa o faca prin reducerea cheltuielilor operationale, pentru ca sunt cheltuieli operationale care sunt reduse fara sa fie disponibilizari." "Sindicatele, pe buna drepate, mi-au spus: 'dna ministru, acum multi ani, cand era o singura companie, functiona cu 2 directori si toate lucrurile functionau. S-au spart lucurile. Bine, s-au spart, dar de ce la fiecare companie avem acum cate 10 directori, 7 mii de sefi de serviciu, tot felul de sefi de birou, si tot tehnicul trebuie dat afara? Adica tot oamenii care muncesc trebuie dati afara.' Si oamenii au dreptate", a afirmat ministrul Transporturilor. Manescu a precizat ca managementul privat are datoria de a a gasi solutii, "sa gaseasca contracte, sa nu mai dea contracte preferential, sa dea contracte care sa avantajeze compania, nu companiile competitoare de pe piata, sunt foarte multe lucruri pe care le pot face. Eu asa inteleg managementul privat. De aceea am adus managementul privat, ca sa putem sa performama, nu ca sa putem sa ingropam defintiv companiile de stat". Intrebata daca este multumita de managementul actual de la CFR Marfa, Ramona Manescu a raspuns: "Nu, nu sunt multumita. Nu sunt multumita de managementul privat in general, la nicio companie, dar sper sa se imbunatateasca situatia."
http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-16065766-ramona-manescu-prima-linie-mare-viteza-care-avem-program-este-bucuresti-constanta.htm

COMUNICAT 21 NOIEMBRIE 2013

22 nov. 2013
Federatiile Sindicale din Transporturile Feroviare

COMUNICAT

Federatiile sindicale din transporturile feroviare protestează din cauza gestionării dezastruoase a sistemului feroviar din România sub actuala guvernare.

Toate solicitările si sesizările noastre, făcute cu scopul de a determina conducerea Ministerului Transporturilor si a Guvernului României de a rezolva corect si rapid problemele serioase cu care se confruntă calea ferată, au avut ca rezultat numai promisiuni făcute, fără a fi ulterior fructificate prin actiuni concrete de rezolvare a problemelor ridicate.

Înghetarea salariilor, situatie care se mentine de 5 ani de zile, reducerea continua a dimensiunilor infrastructurii feroviare si a serviciilor feroviare oferite populatiei, procedurile profund defectuase, netransparente si pripite folosite la privatizarea CFR Marfă, precum si intentia de a concedia din nou între 5000 si 9000 de salariati din unitătile feroviare, demonstrează incapacitatea conducerii Ministerului Transporturilor si a managementului “privat” al societătilor, plătit gras din fonduri publice, de a asigura o functionare decentă a sistemului feroviar din România.

Bugetele de venituri si cheltuieli propuse pentru anul 2014 instrumentează dezastrul în calea ferată prin faptul că din nou se încearcă reorganizarea societătilor pe spinarea salariatilor, prin reducerea locurilor de muncă si fără a implementa nici o măsură pentru cresterea veniturilor unitătilor, pentru îndeplinirea corectă a obligatiilor statului roman fată de sistemul feroviar. În schimb cresc substantial si fără nici o logică, indemnizatiile membrilor consiliilor de administratie si ai adunărilor generale ale actionarilor la societătile feroviare.

Conducerea ministerului nu a reusit să rezolve nici problema simplă a refacerii drepturilor de călătorie a personalului feroviar pe calea ferată, pentru rezolvarea căreia nu este nevoie de nici un efort financiar.

Salariatii reprezentati de federatiie sindicale din transporturile feroviare nu mai pot tolera amânarea la nesfârsit a unor măsuri corecte de redresare a unitătilor feroviare si atrag atentia Guvernului României si Ministerului Transporturilor ca această stare poate genera grave conflicte sociale în sistemul feroviar.


Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial
Presedinte, Gheorghe Fratica


Federatia Mecanicilor de Locomotiva din Romania
Presedinte, Iulica Mantescu


Federatia Nationala Drum de Fier
Presedinte, Florin Dobrescu


Federatia Nationala Elcatel
Presedinte, Paul Moraru


Federatia Sindicatelor Ramurii Vagoane
Presedinte, Constantin Buhac


Bucuresti, 21 noiembrie 2013

INTALNIRE LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR

03 nov. 2013
 La solicitarea Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial, in data de 31 octombrie 2013, a avut loc la sediul Ministerului Transporturilor o intalnire de lucru cu conducerea Ministerului Transporturilor.
La aceasta intalnire a participat ministrul transporturilor Ramona Manescu si secretarii de stat Manuel Donescu si Nicusor Buica.
Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial a fost reprezentata de Gheorghe Fratica – presedinte, Viorel Istrate – secretar general, Grigore Mare – primvicepresedinte, Liviu Stanciu – vicepresedinte cu problematica sociala, Victoras Gheorghe – vicepresedinte ramura calatori, Ion Cazacu – primvicepresedinte Federatia Sindicatelor Ramurii Vagoane si Nicolae Ghita – secretar general Federatia Sindicatelor Reparatorilor de Locomotive.
La solicitarea Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial, la intalnire au participat si reprezentantii Federatiei Nationale Drum de Fier, precum si cei ai Federatiei Mecanicilor de Locomotiva din Romania.
Pe agenda de lucru a intalnirii s-au regasit urmatoarele teme:

- Revenirea, incepand cu anul 2014, la veniturile salariale inregistrate in anul 2009, venituri salariale care au fost diminuate prin suspendarea unor drepturi salariale ca urmare a efectelor crizei economice mondiale ;
- Promovarea de urgenta a unui act normativ privind eliminarea restrictiilor referitoare la dreptul consacrat de calatorie gratuita pe calea ferata a salariatilor feroviari si membrii acestora de familie, precum si pensionarii proveniti din sistemul feroviar si membrii acestora de familie pentru anul 2014 ;
- Adoptarea in regim de urgenta a Legii privind Statutul personalului feroviar ;
- Consultarea reala a partenerilor sociali la elaborarea si fundamentarea planurilor de reorganizare si restructurare a unitatilor de cale ferata menite sa conduca la echilibrarea economico-financiara dar si la sustinerea locurilor de munca ;
- Consultarea reala a partenerilor sociali la elaborarea si fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli, potrivit legii ;
- Eliminarea masurii fiscale de impozitare a permiselor de calatorie si permiselor scolare pentru copii salariatilor feroviari cuprinsi in sistemul de invatamant ;
- Elaborarea proiectelor de reabilitare a infrastructurii publice feroviare si a celor referitoare la achizitia de material rulant destinat transportului feroviar de pasageri si marfuri in perspectiva exercitiului financiar 2014 – 2020 al Uniunii Europene si asigurarea resurselor de cofinantare a acestor proiecte la elaborarea bugetelor de venituri si cheltuieli ale unitatilor de cale ferata, aferente anului 2014 ;
- Finantarea corespunzatoare a activitatilor de mentenanta a infrastructurii publice feroviare care sa permita mentinerea acesteia in parametrii tehnici proiectati si circulatia trenurilor in conditii de siguranta a circulatiei ;


- Asigurarea compensatiilor corespunzatoare diferentelor dintre tarifele practicate si costurile reale de transport in transportul feroviar de pasageri, precum si plata in parametri de timp optimi a prestatiilor efectuate de SNTFC CFR Calatori SA catre categoriile de calatori beneficiare de reduceri de tarife ;
- Stingerea datoriei istorice a SNTFC CFR Calatori SA catre CNCF CFR SA privind plata taxei de utilizare a infrastructurii ;
- Renuntarea la reducerea programului de lucru cu o zi pe luna la CFR Calatori ;
- Identificarea de solutii pentru imbunatatirea portofoliului de clienti al SNTFM CFR Marfa si imbunatatirea nivelului de venituri ;
- Identificarea solutiilor privind aplicarea dispozitiilor OUG nr. 36/2013 pentru personalul feroviar in cazul in care se intentioneaza aplicarea de programe de reorganizare si restructurare ce pot atrage dupa sine disponibilizari de personal ;
- Adoptarea de masuri care sa conduca la imbunatatirea conditiilor de munca asigurate lucratorilor feroviari ;
- Securizarea planurilor de afaceri si a strategiilor operationale si de dezvoltare a unitatilor de cale ferata ;
- Efectuarea unei analize temeinice privind oportunitatea creerii cadrului legislativ necesar constituirii unei societati de tip holding pentru sectorul feroviar care sa includa CNCF CFR SA si filialele acesteia, SNTFC CFR Calatori SA si filialele acesteia, SNTFM CFR Marfa SA si filialele acesteia.

Referitor la subiectele aflate in discutie d-na ministru Ramona Manescu a apreciat ca fiind necesara structurarea acestora pe nivele distincte de solutionare, respectiv la nivel de minister si nivel de unitati de cale ferata.
De asemenea, oficialul Ministerului Transporturilor a apreciat ca fiind necesare intalniri periodice cu partenerii sociali pentru analiza stadiului solutionarii problemelor supuse dezbaterilor. In ceea ce priveste consultarea partenerilor sociali la elaborarea si fundamentarea planurilor de reorganizare si restructurare a unitatilor de cale ferata menite sa conduca la echilibrarea economico-financiara dar si la sustinerea locurilor de munca, respectiv la fundamentarea bugetelor de venituri si cheltuieli pentru anul 2014, s-a dispus formarea unor comisii de lucru formate din reprezentantii unitatilor de cale ferata, reprezentanti ai organizatiilor sindicale si ai Ministerului Transporturilor care sa analizeze evolutiile economico-financiare ale unitatilor de cale ferata si formularea de propuneri concrete pentru eficientizarea acestora. Primele reuniuni vor avea loc in zilele de 7 si 8 noiembrie 2013 pentru Compania Nationala de Cai Ferate « CFR » SA.
In ceea ce priveste revenirea la veniturile salariale inregistrate in anul 2009, ministrul transporturilor a apreciat ca fiind necesara o analiza in vederea asigurarii unei cresteri salariale care sa se reflecte in proiectele de buget de venituri si cheltuieli pe anul 2014, dar si resursele necesare acoperirii drepturilor salariale castigate in instantele judecatoresti.
 De asemenea s-a promis de catre reprezentantii Ministerului Transporturilor ca se va renunta la reducerea programului de lucru cu o zi pe luna la CFR Calatori.
In referire la promovarea proiectului de Lege privind Statului personalului feroviar, ministrul transporturilor a apreciat ca fiind suficient luna decembrie pentru finalizarea proiectului. In acelasi timp solicitarile formulate de catre Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial si care comporta modificari sau elaborari de acte normative, acestea vor face obiectul analizelor la nivel de minister si avansarii pe circuitul legislativ.

Bucuresti, 01 noiembrie 2013.
PRESEDINTE
Gheorghe Fratica